Video Berselancar Di Laut Dengan Motosikal

Sebuah video yang menakjubkan telah dikeluarkan menunjukkan aksi pelumba Australia Robbie Maddison melayari atau menyusuri gelombang dengan menunggang motosikal beliau!

Dalam video tersebut, yang dibuat sebagai sebahagian dari promo untuk DC Shoes, lelaki berusia 34 tahun itu dilihat memandu melalui hutan hujan Tahiti memandu basikal motor trail sebelum dia memandu dari pantai langsung menuju laut. Setelah melewati beberapa orang yang kelihatan bingung melihatnya berbasikal motor di air, ia meneruskan dengan melayari di ombak kuat di Teahupoo dan Papara.

Seperti yang dikutip dari versesofuniverse.blogspot.com, Prestasi yang luar biasa ini dicapai dengan mengubah suai motosikal dengan menambah papan ski kecil pada roda untuk mengapung dan baling-baling di bahagian belakang untuk mendorong gelombang.

Maddison menghabiskan dua tahun mempersiapkan tindakan ini dan mengatakan kepada Surfer Magazine bahawa menunggang gelombang dengan motor jauh lebih melelahkan daripada yang terlihat.

"Saya fikir foto atau video tidak menunjukkan bagaimana melelahkannya melayari dengan motosikal.

"Anda tidak boleh melihat bahawa ketika gelombang pecah tepat di belakang saya, saya benar-benar berfikir bahawa mungkin itu akhir hidup saya.

"Saya tidak pernah merasa berada di tempat yang salah pada waktu yang salah seperti yang saya rasakan ketika itu. Itu adalah pengalaman mendekati kematian, "katanya.

Aksi-aksi Maddison - yang dikenali sebagai "Maddo" - sebelum ini, adalah sukan ekstrim, termasuk melompat dari London Tower Bridge, dengan backflip, disaat jambatan itu terbuka dan menjadi orang pertama yang berjaya melompat Rangkaian Korintus di Yunani selebar 85 meter. Dia juga pernah menggantikan Daniel Craig dalam adegan motosikal yang berbahaya di filem James Bond Filem Skyfall.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Video Berselancar Di Laut Dengan Motosikal"

Post a Comment