Buat Bioskop Dari Kardus


Orang Jepun dikenali berdaya tahan dan mempunyai daya kreativiti yang tinggi. Pelbagai karya telah dihasilkan oleh masyarakat Negeri Sakura itu, dari yang canggih hingga yang terkesan agak tidak masuk akal. Seperti karya yang satu ini.

Akhir-akhir ini banyak orang Jepun yang asyik membuat 'teater' peribadi yang diperbuat daripada kadbod.

Seperti yang dikutip dari liputan6.com, Berkat idea kreatif, mereka mampu 'mengimbangi' kotak kadbod mudah menjadi 'kotak ajaib' yang dapat bermanfaat. Kotak kadbod ini mereka lubangi bahagian atasnya untuk boleh dipasang alat. Gadget pun berperanan sebagai 'skrin pawagam' untuk memainkan filem yang diingini.


Anda boleh melapisi sisi kadbod yang berlubang dengan lakban agar kedap cahaya dan mewujudkan suasana gelap sempurna seperti di dalam bangunan pawagam. Untuk melengkapkan keselesaan semasa menonton filem, anda boleh memasang headphone dan mengeraskan volume suara untuk mencipta kesan suara besar dan megah.

Pawagam DIY (Do It Yourself) yang dikenali dengan nama 'Cardboard Teater' ini cukup menarik perhatian kerana boleh dibawa ke mana sahaja. Jadi, anda tak perlu repot-repot harus pergi ke pawagam apabila tidak punya banyak masa.

Anda juga tidak perlu bimbang akan mengeluarkan banyak wang untuk bisa mempunyai 'pawagam' sendiri. Hanya dengan modal kadbod besar, gunting, lakban, dan alat, anda sudah boleh menikmati suasana menonton filem skrin lebar layaknya di pawagam-pawagam kesayangan anda. Bagaimana, anda berminat cuba membuat pawagam sendiri di rumah?

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Buat Bioskop Dari Kardus "

Post a Comment