Masya Allah, Bunga Ini Hanya Mekar Bila Mendengar Adzan


Maasyaa Allah, tak habis-habisnya tanda kebesaran Allah di alam ini terabadikan manusia untuk dijadikan pelajaran (hidayah). Salah satunya adalah fenomena mekarnya bunga semasa azan berkumandang, lima kali sehari.

Pada tahun 2013, sebuah stesen televisyen swasta di Azerbaijan, Lider TV, melaporkan bahawa fenomena bunga bermekaran saat berkumandang azan terjadi di sebuah taman bunga salah seorang warganya.

Mengetahui hal tersebut, CNN menghantar sebuah pasukan untuk membuat liputan kejadian luar biasa itu. Alhamdulillah, tenyata fenomena "bunga azan" itu betul-betul terjadi.

"Bunga ini mekar tepat 5 kali sehari seiring kumandangnya azan." Demikian dilaporkan CNN pada liputannya yang dimuat naik pada YouTube, Senin (6/5/2013).

"Segala puji bagi Allah, Pencipta yang Maha besar," ujar penyampai CNN.

Maka benarlah firman Allah swt,

⁠تسبح له السماوات السبع والأرض ومن فيهن وإن من شيء إلا يسبح بحمده ولكن لا تفقهون تسبيحهم إنه كان حليما غفورا

Langit yang tujuh, bumi dan semua yang ada di dalamnya bertasbih kepada Allah. Dan tak ada suatupun melainkan bertasbih dengan memuji-Nya, tetapi kamu sekalian tidak mengerti tasbih mereka. Sesungguhnya Dia adalah Maha Penyantun lagi Maha Pengampun. [Qur'an Surat Al Isra ': 44).


Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Masya Allah, Bunga Ini Hanya Mekar Bila Mendengar Adzan"

Post a Comment