Kido, Kucing bimbit yang Mahir Main Tebak-Tebakan


Permainan yang dimainkan oleh kucing bernama Kido ini mungkin pernah anda mainkan. Dan itu lumayan susah juga loh untuk meneka gelas mana yang ada isinya. Apalagi kalau me-rolling gelasnya cepat. Namun ternyata kucing tersebut boleh meneka dengan sangat tepat. So, banyak yang kagum dengan kemampuan Kido dalam meneka isi gelas seperti yang dipaparkan dalam video YouTube.

Seperti yang dikutip dari kucinggue.blogspot.com, Kucing berbulu putih yang tinggal di Brooklyn, New York, Amerika Syarikat tersebut kelihatan tengah bermain "tebak isi" dengan majikannya. Tiga buah gelas besi yang salah satunya menyembunyikan sebuah loceng yang biasa digunakan sebagai kalung kucing diputar-putar dengan cukup cepat dan si kucing di suruh meneka. Sungguh mengagumkan. Si kucing mau meneka dan mampu meneka dengan benar gelas mana yang mengandungi loceng.

Dalam video berdurasi 1 minit tersebut si kucing berjaya meneka semua sesi baik itu semasa bermain dengan 3 buah gelas ataupun 4 buah gelas. Terang saja video kucing lucu tersebut berjaya merampas perhatian hingga berjuta-juta pengguna YouTube sampai saat artikel ini ditulis.

Ada dua hal yang dikagumi dari kecerdasan si kucing putih bernama Kido ini. Pertama, kerana dia kelihatan bersemangat terhadap permainan tersebut dan mau mengikuti permainan, tidak bergolak atau kabur apabila diajak bermain. Kedua, tentu saja kerana ramalannya selalu tepat.

Anda penasaran dengan kecerdasan Kido ini bukan ??? Lihat saja langsung videonya di bawah ini !!!

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Kido, Kucing bimbit yang Mahir Main Tebak-Tebakan"

Post a Comment