Unik, Ada Kucing Naga Hijau


Ada kucing seperti naga! Lihat sahaja bulunya yang berwarna hijau dan digunting seperti sirip naga. Di Rusia banyak salon haiwan kesayangan yang memberikan servis baru untuk pelanggannya, iaitu haiwan berkaki empat. Salah satunya adalah salon haiwan kesayangan milik Daria Gotsz di Bandar Yekateriburg.

Daria Gotsz memberi warna kucing atau anjing yang datang ke salonnya. Ia mengecat bulu kucing yang semula putih menjadi hijau. Lalu, bulu bahagian atas kucing itu digunting hingga menyerupai sirip naga. Sementara anjing pelanggan lain diberi warna kuning dan hitam. Jadilah anjing itu seperti seekor lebah.

Apakah pewarna bulu itu selamat untuk haiwan kesayangan? Menurut Kak Gotsz, pewarna bulu yang digunakannya aman dan tidak mencederakan haiwan kesayangan. Alasannya, pewarna bulu itu mengunakan bahan pewarna alami.


Dari laporan, mengotorkan ini akan membekas pada kulit selama beberapa bulan. Warna itu akan hilang bila bulu tumbuh kembali.

Kata pegawai dari yayasan perlindungan haiwan, seharusnya bulu haiwan jangan diberi warna dengan alasan kecantikan. Hal itu akan membolehkan berakibat fatal bagi haiwan.

Contohnya kucing. Kucing adalah makhluk yang sangat pemilih. Kucing akan menjaga bulunya dari benda apapun melekat di tubuhnya. Ada bahan yang tidak diingini di bulunya akan membuat kucing itu menelan pewarna di bulunya.

Haiwan kesayangan adalah mahluk hidup dan memwarnai mereka menjadi mesej yang benar-benar mencemaskan. Haiwan itu jadi dilihat seperti aksesori berbanding sebagai haiwan pintar.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Unik, Ada Kucing Naga Hijau"

Post a Comment