Canggih, Inilah Mesin Pencetak Jalan


Paving Block adalah sebuah alternatif untuk membuat jalan selain asfalt. Ini biasanya digunakan untuk tujuan estetika jalan di mana lalu lintas yang agak lambat. Malangnya, proses peletakan blok-blok batu pada jalan ini cukup membuat punggung dan lutut para pekerja pembuat jalan ini menjadi pegal dan sakit. Syarikat Belanda Vanku BV berusaha untuk mengatasi masalah ini dengan mewujudkan Tiger Stone brick-laying machine.

Tiger Stone brick-laying machine tidak automatik dan masih memerlukan 2-3 orang pekerja untuk 'memberi makan' batu bata pada mesin, tetapi kedudukan mereka sekarang tegak dan peletakan batu bata yang sebenarnya jauh lebih berkesan. Syarikat mendakwa mesin ini boleh menghasilkan kira-kira 300 meter persegi jalan bata sehari.

Mesin juga boleh meletakkan pelbagai corak secara bersamaan hingga enam meter (20 kaki). Mesin ini mudah dikendalikan. Mesin ini menggunakan kuasa sehingga tidak bising. Untuk benar-benar mendapatkan gambaran kerja mesin ini, Lihatlah video di bahagian bawah posting ini dan anda akan memahami mengapa Tiger Stone brick-laying machine secara harfiah dikatakan nge print / mencetak jalan!








Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Canggih, Inilah Mesin Pencetak Jalan"

Post a Comment