Video Heboh, Seorang Nenek Memarahi dan Menceramahi Anggota ISIS

Sebuah video mengejutkan dunia dengan menunjukan keberanian yang luar biasa dari seorang wanita tua di Syria. Ia berdiri tegak menceramahi dua militan ISIS.

Awalnya, wanita tak dikenal itu memanggil dua orang ahli ISIS yang sedang duduk di dalam kereta. Tanpa ragu, perempuan itu langsung melancarkan kata-kata kutukan.

"Setan, kembali kepada Allah," kata wanita itu seperti dikutip republika.co.id dari Mirror.Mendengar kata nenek itu, salah seorang militan terkejut. Dia bertanya mencabar nenek itu. "Nenek, apa maksudmu? Semuanya baik antara kita, kan? "Tanya sang militan.

Namun, nenek itu seperti mengabaikannya. Namun dia mula menceramahi. "Jangan menyembelih sesiapa dan tak seorang pun akan menyembelih anda," kata sang nenek.

"Itu semua dilarang. Aku bersumpah, apa yang telah anda lakukan tidak berada di jalan Allah. Tidak salah satu daripada anda akan memenangi apa-apa, tidak anda tidak juga Bashar (Al- Assad, presiden Syria, yang juga berperang dengan ISIS), "katanya.

Wanita renta itu tak menunjukan rasa takut sedikit pun. Ia kemudian memutar wajahnya, sambil terus berkata-kata. "Ini semua membuat kita kembali ke belakang, tak satu pun dari anda baik. "Tuhan tidak akan menghentikan rejim, Ia tidak akan membuat anda menang."

Kedua militan itu mula kelihatan tersinggung. Salah seorang dari mereka meminta wanita renta itu pergi. Tapi nenek itu tak bergeming, dia tidak terpengaruh oleh usiran itu. Ia bahkan terus memarahi mereka.

"Anda hanya terus membunuh satu sama lain seperti keldai. Negara anda (ISIS) dikutuk. "

Dia kemudian memetik ayat Al Quran yang disalah ertikan oleh oleh rejim jahat. Dia kembali memarahi dua orang itu. "Anda tidak boleh memotong (pemenggalan tebusan) ini, juga tidak ingin pembunuhan ini."

Namun, militan itu bertindak balas dengan sejuk dan sedikit mengancam. "Kami datang untuk anda, dengan pembunuhan," katanya. Namun, ancaman tersiratnya gagal kerana wanita itu tidak takut.

"Tuhan melihat apa yang anda lakukan," kata wanita itu sambil menyebut ayat Al Quran. "Mereka yang menolak ayat-ayat kami dan sombong terhadap mereka, gerbang syurga tidak akan dibuka untuk mereka, tidak pula mereka masuk syurga."

Selepas itu, tidak diketahui bagaimana nasib wanita itu selepas omelannya yang luar biasa.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Video Heboh, Seorang Nenek Memarahi dan Menceramahi Anggota ISIS"

Post a Comment