Inilah Sebab Kenapa Orang Cina Minum Teh Hijau


Teh hijau telah lama minuman sihat yang menjadi Cina. Teh hijau kaya dengan polyphenols, atlit, nutrien, vitamin dan lain-lain bahan bioaktif, dipanggil menyembuhkan semua penyakit. Sebagai minuman yang, teh hijau telah memasuki kehidupan seharian dalam masyarakat moden, boleh meringankan haba dalam, mencegah dan merawat selesema, antiradiasi, mengekalkan kesihatan dan memanjangkan.

Secara semulajadi teh hijau mengandungi catechin, flavonoid, theanin, Beta-karotena, thiamin, riboflavin, asid pantothenic, asid nikotinik, asid askorbik, asid folik, vitamin E, kalium, mangan, polysaccharides, fluorida, yang boleh mengurangkan kolesterol keseluruhan dan lemak daripada diet anda, mengurangkan risiko penyakit kardio-serebrovaskular penyakit, menghindari radikal, juga habuan bakteria dan virus influenza virus. Di samping itu, mampu untuk menangani masalah perut dan usus, mencegah bau mulut dan gigi pengeroposan, menguatkan daya tahan badan, mengurangkan tekanan, menyegarkan badan dan menenangkan fikiran, serta mengelakkan berat badan berlebihan.

Teh hijau juga mengandungi lebih daripada 25 jenis asid amino, termasuk enam jenis badan yang benar-benar diperlukan dan histidine yang penting untuk pertumbuhan bayi. Walaupun kandungan asid amino dalam teh hijau tidak tinggi, ia dapat menambah untuk selama-lamanya, tahap keperluan badan anda setiap hari.

Jika dibandingkan dengan lain-lain jenis teh, teh hijau adalah tidak melalui proses pemprosesan penapaian dan pengoksidaan, jadi ia masih mengandungi semua komposisi aktif yang terkandung dalam teh daun. Disebabkan oleh proses penapaian dan pengoksidaan, bahan-bahan yang banyak yang berfaedah untuk kesihatan Tukar atau hilang semasa pengeluaran teh hitam. Qi (unsur-unsur semula jadi pembawa tenaga penyembuhan) pada teh hijau tetap aka "tidak pecah".

Dalam proses penapaian dan pengoksidaan pada teh (teh hitam), polifenol teh mengandungi minyak naik, dan pengurangan tahap tannin kepada 10 peratus. Kebangkitan polyphenols menyebabkan Orange Disamak pada daun teh dan membuat peminum teh hitam gigi sedikit keperangan.
Pengaruh kafein akan lebih berkesan jika sesebuah dari tannin yang. Bahan-bahan berfaedah kesihatan seperti epigallocatechins yang berubah dan komposisi lain seperti vitamin C akan musnah. Ia menjadi lebih teruk lagi, produk semula jadi berkualiti tinggi yang pada asalnya bertukar menjadi hanya minuman biasa.

Setiap gram mengandungi teh hijau mg 73-252 zink, manakala setiap gram teh hitam hanya 32 mg. faedah-faedah teh hijau merendahkan darah tekanan juga sejak teh hitam. Gabungan ekstrak buluh daun dan teh hijau dipercayai dapat memberi haba, merendahkan tahap pelepasan lipid dan tekanan darah, menyingkirkan radikal bebas dan meningkatkan imuniti.

Di pasaran, produk yang mengandungi kombinasi kedua-duanya bukanlah memang agak banyak. Walau bagaimanapun, masih memerlukan sikap berhati-hati dalam mengonsumsinya. Cara terbaik untuk mengurangkan risiko, maklum peraturan penggunaan dan keesahan produk tersebut kerana ianya tidak perakuan rasmi.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Inilah Sebab Kenapa Orang Cina Minum Teh Hijau"

Post a Comment